Każda kobieta ma możliwość wykonania profesjonalnego makijażu w domowych warunkach - mówi Daniel Sobieśniewski / fot. shutterstock

Od czerwonych i śliwkowych ust, smoky eye, aż po pandemiczny trend make up no make up – tak przez ostatnią dekadę zmieniały się trendy w makijażu. Opowiada o nich oraz o rosnącej świadomości klientek wizażysta Daniel Sobieśniewski, który od 10 lat współpracuje z drogeriami Natura.

W grudniu 2022 roku minęło 10 lat Twojej współpracy z drogeriami Natura. Jak zaczęła się ta przygoda?
Moja współpraca z drogeriami Natura zaczęła się po prostu od zaproszenia na rozmowę rekrutacyjną na stanowisko wizażysty, który miał współtworzyć kosmetyki do makijażu. Podczas spotkania wylosowałem do zrobienia dwa makijaże – makijaż dla kobiety dojrzałej oraz makijaż kolorowy. Do dyspozycji miałem kosmetyki Kobo, My Secret i Sensique. Znałem te marki, używałem ich wcześniej, kosmetyki te znajdowały się w moim makijażowym kufrze. Z perspektywy czasu myślę, że dzięki temu poszło mi dobrze, po kilkunastu dniach dostałem odpowiedź, że spośród wszystkich kandydatów wybrano mnie. I podpisałem kontrakt! Bardzo się ucieszyłem, bo zawsze marzyłem o tym, żeby tworzyć kosmetyki do makijażu, zobaczyć proces ich powstawania „od kuchni” i w nim uczestniczyć.

Jak przez tę dekadę zmieniały się trendy makijażowe i branża kosmetyków kolorowych?
Rynek kosmetyczny dynamicznie się rozwija, a wraz z nim ewoluują trendy w makijażu. Ostatnie dziesięć lat to wiele zmian, dotyczących zarówno kosmetyków kolorowych, dostępnych na rynku, jak i samych technik wykonywania makijażu. Makijaż w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeszedł znaczną transformację. W stosunkowo krótkim czasie nastąpiły zmiany, które wpłynęły na codzienny proces malowania się kobiet. Pierwszym aspektem, który był kluczowym bodźcem do zmian, był silny rozwój kategorii beauty w social mediach. Prym tutaj wiedzie platforma YouTube, na której w ostatniej dekadzie zaczęły pojawiać się filmiki z tutorialami makijażowymi. Kanały o tej tematyce zaczęły prowadzić nie tylko certyfikowane wizażystki, ale również młode dziewczyny, dla których makijaż jest wielką pasją. Nagrywane w domowych warunkach materiały w szybkim tempie zyskały rzeszę fanek, które chciały dowiedzieć się więcej o makijażu i o jego technikach. W czasach, w których jedynym źródłem informacji były kosztowne kursy i książki, była to prawdziwa gratka. Filmy publikowane na YouTube z czasem stawały się coraz bardziej dopracowane, nagrywane w studio, profesjonalnym sprzętem, a z czasem stały się zajęciem na cały etat i źródłem dochodu z reklamy kosmetyków i ze współpracy z markami. Wraz z szybkim rozwojem kanałów o tematyce kosmetycznej, zwiększała się wiedza kobiet na temat technik oraz produktów do makijażu. Wpłynęło to znacznie na jakość szeroko dostępnych kosmetyków.

Kobiety są coraz bardziej wymagające, szukają nie tylko nowych trendów, ale też kosmetyków dobrej jakości…
Oczywiście, w dzisiejszych czasach kosmetyki profesjonalne niewiele różnią się od tych, które można kupić w drogeriach. Każda kobieta ma możliwość wykonania profesjonalnego makijażu w domowych warunkach. Przyznam szczerze, że przez te wszystkie lata przeszedłem kolorową, wyboistą, ale też satysfakcjonującą drogę, która była niczym makijażowa misja do zrealizowania. Jestem osobą bardzo wymagającą i jakość jest dla mnie bardzo ważna. Dlatego na co dzień używam w pracy kosmetyków Kobo, Sensique czy My Secret, używam ich także podczas pokazów makijażu w szkole wizażu, sesji zdjęciowych, produkcji telewizyjnych czy też przy wykonywaniu makijaży ślubnych. Muszę mieć kosmetyki, które są multifunkcjonalne i dobre jakościowo. Marki dostępne na wyłączność w drogeriach Natura spełniają wszystkie moje oczekiwania. Przez te wszystkie lata stałem się ambasadorem Kobo czy My Secret i jestem bardzo zadowolony z tej współpracy. Jakiś czas temu miałem okazję, wraz z zespołem managerów, odwiedzić fabrykę i zobaczyć, jak wygląda produkcja tych kosmetyków. Byłem pod wielkim wrażeniem nowinek technologicznych, jakie nam tam zaprezentowano. Jestem szczęśliwy i dumny z tego, że mogę reprezentować właśnie te marki.

Kolekcje makijażowe sygnowane Twoim nazwiskiem mają bardzo dużą grupę fanek, które czekają na kolejne premiery limitowanych serii. To chyba daje największą satysfakcję w pracy?
Przez dekadę wraz z zespołem technologów i brand managerów udało mi się stworzyć wiele kultowych kosmetyków i kolekcji sygnowanych swoim nazwiskiem. Posiadanie palety czy innego kosmetyku ze swoim nazwiskiem to coś niesamowitego. Wielu moich kursantów i znajomych z branży wizażu ma te kosmetyki, ale mają je także ludzie wcześniej mi nieznani, którzy piszą do mnie, że są bardzo zadowoleni z ich jakości i czują się dumni, że nimi malują. To dla mnie ogromna satysfakcja. Panie doceniają wysoką jakość tych produktów. Wszystkie limitowane edycje są wyjątkowe i dlatego cieszą się takim powodzeniem. Po prostu lubię kosmetyki, które współtworzę i dobrze mi się na nich pracuje. To też doceniają klientki drogerii Natura. W przyszłości chciałbym jeszcze bardziej rozwinąć Kobo, Sensique i My Secret, mam już pomysły na innowacyjne formuły i rozwiązania.

 

Rok 2018 W Polsce spopularyzowane zostały techniki makijażowe ze Wschodu. Panie nauczyły się perfekcyjnie „blendować" i łączyć ze sobą cienie. Popularne stały stacjonarne szkolenia makijażowe.

Rok 2019 Gorącym trendem było rozświetlenie – pojawiały się rozświetlacze płynne, w kamieniu, sypkie, w żelu. Stosowano je nie tylko na twarzy, ale również na całym ciele.

Rok 2020 Wrócił trend na spokojniejsze oko nude i delikatnie podkreślone brwi. Hitem stała się laminacja brwi i rzęs.

Rok 2021 Czas pandemii – makijaż stał się bardzo oszczędny, a w dobie maseczek kobiety przestały malować usta. Królował make up no make up.

Oto główne trendy makijażowe ostatnich 10 lat

2012

Pojawiają się makijaże inspirowane klimatem retro – czerwone lub bordowe usta i kreska. 
Nadal modny był trend z lat 2000, czyli czarna kredka dookoła oka lub tylko na samej linii wodnej.

2013

Najmodniejszym kolorem na ustach był oranż i rozświetlone, pastelowe oko.

2014

Wielki powrót lat 90. i kolorowych makijaży oczu – łączono np. pomarańcz, róż i fiolet. 
Do tego modne były usta nude.

2015

Modne były mocne, śliwkowe usta i ciemny smoky eye. 
2015 rok to również czas, w którym pierwsze kroki stawiał trend konturowania twarzy.

2016

Hitem stało się mocne konturowanie twarzy – wręcz fotograficzne, zapożyczone z makijażu drag queen, a na oku popularny wtedy makijaż typu cut crease.

2017

Brwi są na pierwszym planie – mocno podkreśla się je pomadą.

2018

Modne były mocne, śliwkowe usta i ciemny smoky eye. 
2015 rok to również czas, w którym pierwsze kroki stawiał trend konturowania twarzy.

2019

Hitem stało się mocne konturowanie twarzy – wręcz fotograficzne, zapożyczone z makijażu drag queen, a na oku popularny wtedy makijaż typu cut crease.

2020

Brwi są na pierwszym planie – mocno podkreśla się je pomadą.

share-icon Podziel się artykułem ze znajomymi
Olga Rosłonek
Olga Rosłonek

Sekretarz redakcji magazynu „Natura". Od początku drogi zawodowej związana z firmą Pelion i jej Działem Public Relations, jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Maraton Dbam o Zdrowie, które organizuje DOZ Maratonu Łódź. Bardzo chętnie angażuję się w działalności charytatywne, w tym m.in. w DOZ Fundacji dbam o zdrowie, fundacji korporacyjnej założonej przez Pelion, której celem jest niesienie pomocy potrzebującym w szczególności poprzez dofinansowanie do zakupu leków dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej. Kocha naturę, ekologiczne rozwiązania i naturalne sposby dbania o siebie. ...

Komentarze
chevron-down